Pytanie:
Właściwy sposób pedałowania
Sasha
2011-03-07 13:31:28 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Udało mi się złamać ramę roweru i po lekturze możliwe, że nie pedałuję prawidłowo, wkładając zbyt dużo w skok mocy (zobacz powiązane pytanie Ciągle niszczy moją drogę ramy - dlaczego?).

Jaka jest prawidłowa technika pedałowania i jaki jest najlepszy sposób na rozpędzenie się bez nadmiernego obciążania ramy roweru?

O wiele bardziej prawdopodobne jest, że rama pękła z innego powodu niż ze stylu pedałowania. Złamane ramy nie są rzadkością i mogą być spowodowane wadami produkcyjnymi, zużyciem lub osłabieniem spowodowanym poprzednimi awariami. Plakat z połączonym pytaniem podzielił 4 ramki na tym samym obszarze. Gdzie pękła twoja rama?
Złamał zgrzew między dolną rurą a rurą podsiodłową.
Jeśli jest na spoinie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest to wada. Skontaktowałeś się z producentem ramy? Miałem kiedyś podobny problem i wymienili całą ramę za darmo plus robocizna przy ponownym złożeniu roweru.
Wygląda na to, że był to przypadek złego spawu. Wymienna rama również pękła po kilku latach użytkowania.
Cztery odpowiedzi:
#1
+6
Papuass
2011-03-07 17:07:26 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Krótka odpowiedź: brzmi to dla mnie niewiarygodnie, ale możesz spróbować pedałować z łatwiejszymi przełożeniami i szybciej obracać nogami zamiast przykładać dużą moc.

#2
+6
freiheit
2011-03-08 01:33:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Istnieje wiele teorii na temat prawidłowych sposobów pedałowania i różnych sposobów, jak to zrobić, a także różne konfiguracje sprzętu, które mogą pomóc Ci zrobić to dobrze lub nauczyć się robić to dobrze. Ale jeśli nie martwisz się małymi różnicami (jak w przypadku jazdy wyczynowej), można to utrzymać stosunkowo prosto. Jestem pewien, że mamy kilku użytkowników, którzy mogą opowiedzieć więcej o konkretnych technikach pedałowania.

  1. Pedałuj na łatwiejszym biegu (ale szybszym).
  2. Spróbuj użyć więcej skok pedału.
  3. Nie walcz z własną siłą pedału.
  4. Nie stój. Pozostań na siodełku.
  5. Generalnie staraj się, aby wszystko było gładkie i bez podskakiwania.

Łatwiejszy bieg powinien być dość oczywisty. Tę samą moc można uzyskać, pedałując szybciej na niższym biegu. Powinno to zmniejszyć obciążenie obszaru suportu. Nie wciskaj ciężkiego biegu podczas uruchamiania, redukuj podczas zwalniania.

Niektórzy ludzie mają tendencję do „zacierania” pedału od nieco przed górną częścią skoku do około dół. Często ze znacznym przesunięciem ciężaru na boki. To zawsze będzie najpotężniejsza część skoku pedału, ale spróbuj także użyć górnej i dolnej części skoku. Wydaje się, że ten rodzaj zacierania będzie trudniejszy w ramie. Spróbuj wcisnąć pedał w górę i podrapać go po dole.

Jeśli chodzi o walkę z własną siłą pedału: po tylnej stronie skoku spróbuj lekko podnieść stopę. Nie podnoś tak bardzo, aby stopa faktycznie spadła z pedału platformy (jest to zaleta klipsów lub systemów zatrzaskowych). Większość ludzi pozostawia spory ciężar na tylnym pedale i naciska na niego przednim pedałem. Jeśli zapewnisz trochę podniesienia tylnej stopy, będziesz jechał szybciej i wytworzysz mniejszą całkowitą siłę skierowaną w dół na suport. Zwłaszcza jeśli jesteś przypięty, może się wydawać, że pociągasz za tylny pedał.

Stojąc na stojąco, cały ciężar spoczywa na suporcie i kierownicy. Rower został zaprojektowany tak, aby spora część ciężaru ciała spoczywała na siodełku. Od czasu do czasu stanie nie powinno stanowić problemu, ale robienie tego zbyt często jest powszechnym złym nawykiem i utrudnia jazdę na rowerze.

#3
+1
Unsliced
2011-03-07 22:37:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

„Kręcenie się” to idea, że ​​pęd nóg jest utrzymywany poprzez użycie nieco wyższego biegu, niż byłbyś w stanie go popchnąć. Będziesz więc starał się utrzymać prawie stały rytm, nie naciskasz wyraźnie - a jeśli to robisz, dopasowujesz to do pociągnięcia po drugiej stronie. Przez stałą mam na myśli oba obroty do obrotów, ale prawie w trakcie obrotu mocniejsze naciskanie (nawet po obu stronach) będzie przyspieszać i zwalniać w każdym pociągnięciu - utrzymanie prędkości i pędu jest ogólnie łatwiejsze niż tworzenie.

Zbyt duża moc to nieco dziwaczny, ale całkowicie wiarygodny pomysł: jeśli pedałujesz 80 lub 100 obrotów na minutę, a nawet nieco wyżej, powinieneś starać się, aby każdy z nich był taki sam. Pchanie znacznie mocniej przez kilka obrotów (lub części obrotów) nie spowoduje ogromnej różnicy prędkości, ale zrani Ciebie i prawdopodobnie Twój motocykl!

Od razu można zauważyć, że te style będą działać tylko wtedy, gdy będziesz przypięty (lub może z ramiączkami).

#4
+1
mgb
2011-03-07 23:12:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Złamiesz się, zanim złamiesz ramę roweru - przy złym pedałowaniu!

Wątpię, by ktokolwiek publikujący tutaj miał tyle mocy w nogach, co zawodowiec. Nawet podczas ich kręcenia jest wspinaczka i przykładają dużą siłę do tych pedałów. Jasne, że jeżdżą na ładniejszych ramach, ale to niewiarygodne, że ktoś mógłby złamać ramę zbyt mocno, pedałując.
Myślę, że w tej historii jest coś więcej, ale nie jestem przekonany, że szczytowa moc wyjściowa niektórych ludzi jest automatycznie niższa niż u profesjonalistów. Może Cav, Hushovd lub jakikolwiek przyzwoity sprinter byłby nad nami głową i ramionami, ale chciałbym dać przeciętnemu domestiowi szansę na pomiar mocy szczytowej - i nie sądzę, żebym był szczególnie wyjątkowy :) A może ja jestem po prostu złudzony ...


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 2.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...